duminică, 23 mai 2010

Profesia de mama

Ani in sir am asteptat venirea pe lume a unui pui mic insa nimic din ceea ce gandeam atunci ,nimic din ceea ce invatasem ,citisem ,nu ma pregatise suficient pentru ceea ce presuspune un copil.Toate cartile iti povestesc cat e de minunat sa fii mama,cat de spectaculoase sunt sentimentele ,trairile ,toti cunoscutii,prietenii ,familia iti impartasec experientele lor in ale copiilor,insa nimic nu se compara cu ceea ce traisti tu pe propria piele.Niciodata nu va intelege cineva care nu a avut copii ce inseamna sa cresti un copil.Pana cand nu treci tu prin intregul sir de intamplari mai bune sau mai rele nu vei intelege.N-am priceput mesajul expresiei :Numai mama sa nu fii!decat atunci cand Raducu s-a imbolnavit prima data si eu ma uitam disperata cand la el ,cand la sotul meu neputand sa-l ajut.Nu cred ca exista sentiment mai frustrant pe lume decat acela de a nu putea sa-ti ajuti copilul.Multumim Domnului ca a fost decat o raceala,nimic grav.
A nu se intelege de aici (poate mai citesc si viitoare mamici si nu vreau sa descurajez pe nimeni)ca a fi mama este o intreaga insiruire de evenimente neplacute,o corvoada,ceva extraordinar de greu ! Nu,nicidecum!Sa fii mama inseamna in acceptiunea mea sa fii acolo cand copilul tau are nevoie de tine.In orice situatie sa pui binele lui mai presus decat tot pe acest pamant.Pentru familia noastra Ucu a devenit centrul universului.Este soarele nostru.Pentru si prin el respiram.Pantru un zambet al copilului meu mi-as da ani din viata!A fi mama este cel mai frumos dar pe care divinitatea l-a facut femeii! Sentimentul acela pe care-l incerci cand tii la piept o bucata din tine este unic,nu se poate descrie si nici compara.Mi-ar placea ca peste ani copilul meu sa-mi spuna : mama ,esti cea mai buna mama din lume! Si chiar daca nu vei spune asta,Ucule ,mama te iubeste pana la cer si inapoi!

3 comentarii:

Nela Mihaescu spunea...

Foarte frumos, Iulia mami!
Sunt sigura, dar absolut sigura ca peste ani Ucu iti va zice: "Mama, esti cea mai buna mama din lume. Te iubesc pana la cer si inapoi!"

Va pup!

Iulia B. spunea...

Multumim iubito! O sensibila ca tine nu putea sa nu simta ca si mine! Va pupam !

Dana spunea...

Intr-adevar emotionanta postare. Ucu stie deja ce mamica minunata esti. Mdaaa....cam asa este...nu prea gasesti in carti ceva din profesia de mama care sa te faca sa simti, sa vibrezi....ca atunci cand ai o mogaldeata si traiesti prin ea. Te imbratisez.