sâmbătă, 26 iunie 2010

Canale lacrimale infundate?

Una din putinele probleme pe care le-a avut Raducu in cele 9 luni de viata a fost o urata scurgere din ochisori.Ambii din pacate,aveau o secretie tare urata ce treptat a ajuns galben-verzui.Inainte de a naste eu am cumparat cam tot ceea ce citisem eu ca ar trebui unei viitoare mamici.De fapt tot pentru ca nu au fost nevioti sa-mi aduca nimic altceva.In fine,pentru ochisori citisem eu ca ar fi bine sa am Kanamicina unguent,pe care bineinteles ca nu l-am desfacut neinvatandu-ma nimeni si neinformandu-ma daca e nevoie.Inca din primele saptamani de viata am descoperit secretia insa pediatra lui nu mi-a zis ca ar trebui sa-i dau cu ceva-spunand ca va trece de la sine, pana pe la 3 luni cand a decretat-trebuie sa-l vada oftalmologul pentru ca are canalele lacrimale infundate.Ne-am conformat si ma mers aici la Buzau la oftalmolog care ne-a dat ceva picaturi si unguent-nettacin parca,ce trebuia coroborat cu masajul ochisorilor.Nu s-a intamplat nimic dupa cele 10 zile de tratament si am hotarat cu sotul meu pe la 4 luni sa mergem la o clinica privata oftalmologica din Bucuresti:Oftapro.Aici ,iar tratament cu alte picaturi:Vigamox de data asta care bineinteles ca nu au rezolvat nimic .Masajul ochisorilor l-am continuat bineinteles de cateva ori pe zi,urmand ca la intoarcerea lui tati din Canada sa mergem la desfundat canalele-o operatiune ce se executa sub anestezie generala si ma infioara.Pe la 6 luni si un pic cand tati era plecat in Canada,intr-o seara,copilul meu nu mai putea vedea cu ochisorul drept din pricina infectiei.Efectiv curgea pe obraz si i se inrosise si inflamase tot ochisorul.In mare disperare,vazandu-ma singura am desfacut tubul de Kanamicina pe care-l aveam in casa dinainte de a naste si care era in garantie si i-am aplicat copilului in ochisor asa cum imi aratase doctora.Sa nu uit,oftalmoloaga de la Bucuresti imi daduse si ea un unguent spunandu-mi ca daca nu-l gasesc sa dau cu Kanamicina insa il gasisem pe primul si nu a mai fost nevoie.Uite asa ,am facut din nou tratament 10 zile impreuna cu masajul si ca prin minune totul s-a limpezit.Din acel moment copilul nu mai lacrimeaza,nu mai are secretii purulente si e totul ok.
Concluzia ar fi,dupa cum i-au spus si farmacistii in Canada sotului meu ,sa nu ne repezim la desfundat canalele pentru ca pana in jurul varstei de 1 an se rezolva de la sine.Eu recunosc ca daca era dupa mine ma duceam de la 4 luni cat de speriata eram cand il vedeam cu ochisorii permanent curgatori.Inca odata,tati cu calmul lui ne-a salvat.De data asta de la o anestezie.Brrrr ce ma infior numai cand ma gandesc!

Un comentariu:

Nela Mihaescu spunea...

Bine ca a fost totul ok si nu ati necesitat anestezie generala.