joi, 24 iunie 2010

Sa nu uiti Ucule!

Azi o intamplare din perioada sarcinii-nu din lipsa de noutati-insa sa nu treaca timpul prea mult si sa mai uit din amanunte(nu cred ca la cum m-a marcat intamplarea as putea uita,insa timpul e dusmanul nostru cel mai mare-vorba sotului meu).
Din motive pe care nu o sa le scriu pe blog pentru ca as vrea ca pruncul nostru sa nu le afle niciodata,am circulat in perioada sarcinii pe la diversi medici care mai de care mai renumiti.Medici care,ziceam eu,aveau experienta,cunostin te,drept pentru care.speram sa ne poata lamuri,linisti si indruma pe drumul cel mai bun in ceea ce priveste copilul nostru ce urma sa vina.Ca orice parinti,ne dorim tot ceea ce e mai bine pentru puiul nostru si am considerat ca indiferent ce si cum,copilul nostru merita cel mai bun start in viata.Dupa indelungi consfatuiri am ajuns la Brasov la clinica Eva in ideea de a naste in apa.Zis si facut,cautat doctorul care se ocupa de nasterile in apa-unul singur Dr.Baiulescu.Programare la Brasov,frumos,conditii bune la Clinica Eva-doar e privata-doctorasul amabil,pregatit.A,sa nu uit,el a fost primul care ne-a dezvaluit ca vom avea un baietel.Imediat ce ma intrat in cabinet omul ne-a spus ca nu poate sta cu noi ore in sir insa ca daca avem alte intrebari sau ceva nelamuriri il putem gasi la cabinetul lui in orasul Victoria.(care sincera sa fiu nici nu stiam unde se afla)Si pentru ca mi-a placut si omul Baiulescu,nu numai medicul,fiind calm,linistit,il zapacesc pe sotul meu in asa hal ca se hotaraste peste vreo luna sa ma duca la Victoria.Orasul Vicoria se afla undeva la vreo 60 de km de Brasov cred spre Sibiu.In fine ,ajungem acolo,prima dezamagire-orasul arata de parca tocmai ar fi fost bombardat.Cred ca are vreo 5 blocuri construite de o parte si de alta a caii ferate.Primul semnal ignorat.Prima persoana pe care o intrebam ne indruma catre cabinetul vestitului doctor-la un parter de bloc.-intrarea prin spate.Ajungem,parcam,nisi tipenie de om pe strada la ora aceea-13-14 -intr-o sambata.Doctorul ne anuntase ca el are consultatii numai joia si sambata de la 16 parca.In fine,parca vad blocul,la parterul caruia ,in fata insa, se afla o farmacie.Ma dau jos cu burta la gura-aveam cam 6 luni jumate cred daca nu chiar 7,cu picioarele umflate.Plecasem de la Buzau de dimineata si ne oprisem in Brasov unde mai colindasem ceva.Facusem cred vreo 350 de Km.Cand dam coltul blocului am auzit noi ceva glasuri care nu au anticipat insa ceea ce aveam sa descoperim.La intrarea din spate a bocului stateau cam 20 de femei,care pe jos,care pe treptele blocului,care in picioare.Nu mica mne-a fost mirarea sa vedem printre ele si femei de alta etnie..Nu-s rasista ,nicidecum,insa nu prea-mi fac bine vederii fustele plisate,vorba urata si galagioasa si mai ales mirosul.Nu uitati ca ne aflam in toiul verii!Al doilea semnal de alarma ignorat.Ne apropiem timizi de usa blocului unde speram noi sa gasim usa unul cabinet medical ,o asistenta ce ne putea lamuri,etc.Ei as!Da'de unde?!Pe usa blocului se afla o lista!O CE?Zic in cor cu sotul meu.O lista ,ni se repeta,pe care se trece toata lumea.Ha?!Eu vin de la 300-400 de km ca sa ma trec pe o lista?Erau trecute deja vreo 25 de persoane.Dar sa va zic cum erau trecute!Doctorul infiintase o regula.Daca ai o urgenta intri in fata si platesti tarif duble.Dar cum in fata?!Unul de pe lista normala,unul de la urgenti si tot asa.Jmecher doctorasul!Ca sa-ti dea impresia ca nu stai prea mult.Dar pentru ca la urgente erau deja vreu 15 persoane mai avantajos ieseam la ''neurgenti'' sau cum dracului s-or numi.In fine,ne dam ceva mai in spate si intrebam:dar asistenta cand vine?Care asistenta?Nu are ''domnul doctor''.Aaa,zicem,asa? Ok.Ne trecem pe lista,habar nu mai am pe care parte,si plecam spre masina,in ideea de a-l aborda pe doctor inainte sa intre la consultatii pentru a-l intreba ce mama dracului face cu noi,in conditiile in care eu il sunasem toata saptamana sa-i zic ca vin de la Buzau ,el ma sunase inapoi sa ma intrebe cand ajung si tot asa si nu-mi zisese nimic de atata puhoi de lume ,nici ca lumea se trecea pe lista de cu seara.Eram hotarati sa-l intrebam daca ne poate primi ceva mai inainte ,constienti fiind ca nu plecam de acolo nici la 12 noaptea daca intram in ordinea numerelor de pe tricou.Zis si facut.Se face aproape ora 16 si apare si doctorasul.Ii ies in fata(eu din fire-s mai bagareata,dapoi pentru baiatul meu ce nu fac?)iar omul se uita prin mine cand ii vorbeam.Parca nici nu ma auzea.Intr-un final zice:Sa vedem ce putem face.Ma uit socata la sotul meu care deja se schimbase la fata si il intreb: Ce facem,taticule?Al treilea semnal.Hai dupa el.Deschide usa magica si patrundem unde?!In holul blocului!In scara blocului!Valeu neicuta.Zic:asta-i sala de asteptare?Da!Mi se raspunse in cor de vreo 15 femei.Of mama care m-ai facut!Sa zic o vorba si despre scara asta de bloc care pe dinafara parea infinit mai curata si spalata decat pe dinauntru?Sa mai zic ca parca picase bombardeaua chiar acolo?De prisos.Trece vreo ora jumate,timp in care ma uitam prostita la sotul meu si el la mine si nu ne mai chema nici naiba.Intrasera vreo 5 persoane de pe lista si vreo 3 fara lista.Ohoho, deci mai erau si alte femei in Victoria in afara celor de pe lista!Noi crezusem initial ca tot orasul e pe lista.La iesire uneia dintre ele ma bag si eu cu burta mea chiar in fata.Bre ,dar cu noi ce faci?ne mai bagi ,au ba?!Acum parca ne parea rau sa renuntam.Erau deja de vreo 5 ore acolo si eu inca mai credeam in el.Repet,mi se paruse la Brasov,la Eva,ca stie ce vorbeste ,ca e un dragut cum rar mai gasesti in tara la noi.Dupa indelungi discutii la usa cabinetului cu diversele dudui de acolo,am reusit sa-l conving sa ne primeasca.Nu stiu de unde atata rabdare la sotul meu.Eu cred ca plecam si ma lasam acolo daca eram in locul lui!Cand intram in cabinet,stupoare!O camera mare ,fara nici un paravan,fara alta camera,fara toaleta fara nik!Unde mama zmeului ma dezbrac zic?Cum unde,aci!Sotul meu saracul face fetze-fetze-se intoarce cu spatele si eu ma urca pe scaunul gineco pozitionat culmea cu fata spre scaunul unde statea insotitorul.Barbatul meu cauta o spartura in podea sa intre de rusine.Nu suntem pudici insa parca sa vada un alt barbat fie el si doctor cum baga mana in niste locuri,nu prea putea.Ma controleaza si ma urca pe pat sa facem o eco.Mai nene,acum vazui scula: cred ca era din 1950 iar ca monitor avea un televizor ALPHA(unul din primele televizoare aparute in tara dupa revolutie-cine mai stie).Sotul meu era de-o seninatate sora cu nebunia insa am inteles mai tarziu ca-si confectionase starea asta pentru a nu-l plezni pe omul din fata noastra.Nu are rost sa va zic ca nu se putea vedea nimic cu aparatul omului,In fine,plecam cu gustul amar ca astia sunt medicii in Romania-marea majoritate.De unde acolo unde vazuse ca avem bani de privat se purtase minunat si isi facuse treaba,aici la el acasa s-a dovedit un NEOM!Eu nu contest stiinta aceastui medi,eu relatez despre partea lui unama-care nu exista!Omul ala era om de cateva bune zeci de milioane daca nu chiar suta pe saptamana si nu-si permitea sa aibe o asistenta sa faca niste programari!Omul ala lua banii si atat!Fara chitanta ,fara nimic.Nu tu conditii,nu tu respect ,nu tu profesionalism.Noi credem ca daca ai ceva respect pentru meseria ta,ai si pentru cei cu care lucrezi,insa el ,nu respecta nici pacientii,nici juramantul facut la absolvire.Pacat ,mare pacat-ca medic-cred ca nu e incompetent,insa ce folos?!

4 comentarii:

Nela Mihaescu spunea...

Ce aventuri ati avut.. ofof.
Eu plecam invartindu-ma de la scara blocului, eu mi-s panicoasa rau.

Iulia B. spunea...

De data asta,nu am ascultat sfatul sotului meu ce spune ca posturile lungi nu sunt citite.Am simtit nevoia sa-l relatez aici chiar daca poate pentru altii e plictisitor.Dar zau,credeti-ma ,la momentul ala mie mi s-a parut cu totul altfel decat plictisitoare situatia....multumim,te pup,Nela!

Nela Mihaescu spunea...

Auzi Iulia, cu tot respectul pentru tatal lui Ucu, dar sa ii zici ca eu "cetesc" postarile tale. Si daca sunt lungi!
Te pup.

Unknown spunea...

Si eu citesc da astept finalul, poate e pe blog, dar e prima vizita! Caut.